Wednesday, September 07, 2005

Mimpi pun sama...

Aku ada masalah bila tidur.. asyik mimpi benda yg sama. Walaupun not exactly 100% sama, tp script, penceritaan serta latar yg hampir sama. Mesti climax aku kena lalu jln yg sempit dan kiri & kanan ada air. Aku tak tau apa yg tersirat. Dah bertahun aku alami mimpi mcm nih..
Dulu masa kecik2 aku selalu mimpi kena ligan [kejar] dgn 'rombongan' cina mati. Lepas tu aku pula akan sedaya upaya cuba terbang.. bulih pulak aku terbang. Tapi seksanya... yg kelakarnya 'rombongan' tu almost tiap malam 'ligan' aku. Masa aku kecik mmg aku takut bila ada cina mati. Bising setiap mlm. Mcm pesta.. Bermlm2 pulak tu..ada yg sampai 2 minggu. Rumah tok dulu keliling pekan cina [Port Weld]. Mmg tak putus cina mati. Mmg itu yg buatkan aku selalu mimpi kena ligan 'rombongan' cina mati. Masa aku pindah Kuala Trong pun sama, cuma org cina tak seramai di Port Weld. Kuala Trong dan Port Weld sebenarnya part of kawasan hutan paya bakau Matang. Cuma klu ikut jln raya nampak macam jauh. Klu ikut laut dekat saja..

1 comment:

Anonymous said...

dulu org selalu gak mimipi kena ligan ngan antu...tiap2 mlm..kt umah arwah tok wan.x tau pasal apa.kalau x silap dulu org pernah kena sorok ngan antu raya kn.org x ingat la.tp jumpa balik kt pokok manggis rasanya.dia ingat x cite tu atau tau pasal tu?tp paling best mesti la cite main air kt trong kn...wakakakakakakaka.....
mungkin sbb duk kt kwsn yg ada benda2 tu kot.pasal tu la selalu dpt mimpi mcm tu...jgn fikir sgt ok.cbuk kn diri sampai betul2 letih n tido.